Reaching out across the Web .. ...分享 http://blog.sciencenet.cn/u/zuojun Zuojun Yu, physical oceanographer, freelance English editor

博文

翻译机GTS,我的新助手

已有 3098 次阅读 2014-7-16 17:05 |个人分类:中文博客|系统分类:论文交流| machine, translation, Assistant

花了一些时间,用英文写了一篇短文,纪念一位老教授 (因为我已经不习惯用中文写文章了)。可是,向中国的同事们递交一篇英文纪念短文,我,我,我还没那个胆。于是,我决定借GTS的一臂之力:

http://www.gts-translation.com/tools/free-online-translation/


I believe in mentoring

     —in memory of Prof. Chen

 

师长是我们的义务

       -以此纪念陈世训教授

 

[GTS version: 我相信在辅导]

 

When I look back on my life, I see more than my own footprints. There were my parents, of course. There were also teachers at every phase of my life, from grade school all the way through college. And, there were graduate school professors. Unlike in college when there were 50 students in one class, students in graduate schools had close interaction with their professors then. Whenever I look back on my school years, I am always filled with gratitude, especially toward my professors and mentors in meteorology andoceanography.

 

当我回首往事,我看到在我自己的脚印周许许多多的脚印。有我父母的脚印。有每一个阶段的师们的脚印,从小学一年一直到大学毕业;研究生院教授的脚印更是清新可。当时的研究生与教授之有着比较密切的互。每当想起我的学生代,我就充了感激之情,尤其是我的气象学与海洋学的教授导师们。

 

[GTS version: 当我回首我的生活,我看到更多我自己的脚印。当然有我的父母。也有老在每个段的我的生活,从小学直到大学毕业有,研究生院教授。不像在大学里当在一个中,有 50 个学生毕业学校的学生有密切的互与他的教授然后。每当回我校年,我是充感激之情,尤其是我的教授和导师在气象学和海洋学。]

 

I have many fond memories about the Meteorology Department of Zhongshan University, where I was a graduate student and then stayed on briefly as a junior faculty. I remember riding bicycle across the old Pearl River Bridge everyday to use a “super computer” off campus for my thesis work. I learnt how to play volleyball from my colleagues at the department. Though I never became very good at it, I was ableto join beach volleyball games when I was a graduate student at Nova in South Florida. I don’t need to close my eyes to see you, Prof. Chen, always neatly dressed and always with a kind smile. I never forget what you told us in agroup meeting before my graduation, on the importance of solidarity.

 

中大气象系有多美好的回忆。在那儿,我度过了五个春秋,三年的士研究生,然后留校工作。文的数据算,我们每天自行横跨珠江大去市里的一个算中心工作系里的男教工教我们女教工打排球。虽然我一直打得不好,但在南佛罗里达州的Nova读研究生的时候,我也能够参加沙滩排球友谊赛。记忆中的陈先生总是衣着整齐,面带微笑。这一切,至今历历在目。我也不会忘记在毕业前的一次组会上,您谆谆我们“要团结”。

 

[GTS version: 中山市气象部大学,何地是一个研究生然后呆要地作多美好的回。我还记自行老珠江大每天都要使用的"级电脑"校外我的文工作。我学会了如何从我的同事打排球,在部。然我永不会得非常好,我是能加入沙排球运会在南佛里达州的新星在研究生的候。我不需要关我的眼睛来看看你,教授,是衣着整是以一种微笑。我永不会忘你告们组行会之前我的毕业典礼,, 团结的重要性。]


(隐去下面三段。否则,原文发表时会被认为是“抄袭”。)


ps. The Chinese version has been edited by a real person, not GTS, after I have worked hard on it.

 




https://blog.sciencenet.cn/blog-306792-812190.html

上一篇:又往前走了一小步
下一篇:怪谁? Blame yourself (first)!
收藏 IP: 72.253.204.*| 热度|

4 程智 郑永军 余昕 Vetaren11

该博文允许实名用户评论 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-7-24 06:19

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部