shuixingoo的个人博客分享 http://blog.sciencenet.cn/u/shuixingoo

博文

If Tomorrow Never Comes

已有 4984 次阅读 2011-7-3 22:19 |个人分类:写在当下|系统分类:生活其它| 感情, 歌曲, 心情

推荐一首歌如题:If Tomorrow Never Comes
歌曲有两个版本:
2. Garth Brooks
两个版本都很好听!enjoy it!

歌好听歌词更有意义:
If Tomorrow Never Comes 
Written by Garth Brooks 

Sometimes late at night 
I lie awake and watch her sleeping 
She's lost in peaceful dreams 
So I turn out the lights 
and lay there in the dark 
And the thought crosses my mind 
If I never wake up in the morning 
Would she ever doubt the way I feel 
About her in my heart 

If tomorrow never comes 
Will she know how much I loved her 
Did I try in every way 
to show her every day 
That she's my only one 
And if my time on earth were through 
And she must face the world without me 
Is the love I gave her in the past 
Gonna be enough to last 
If tomorrow never comes 

'Cause I've lost loved ones in my life 
Who never knew how much I loved them 
Now I live with the regret 
That my true feelings for them 
never were revealed 
So I made a promise to myself 
To say each day how much 
she means to me 
And avoid that circumstance 
Where there's no second chance 
to tell her how I feel 

If tomorrow never comes 
Will she know how much I loved her 
Did I try in every way 
to show her every day 
That she's my only one 
And if my time on earth were through 
And she must face the world without me 
Is the love I gave her in the past 
Gonna be enough to last 
If tomorrow never comes 

So tell that someone that you love 
Just what you're thinking of 
If tomorrow never comes 


中文:
有时在深夜 
我清醒着看她睡觉的样子 
她正沉浸于恬美的梦乡 
于是我关上灯在黑暗里躺下 
思绪涌上心头ॱ 

如果明天我不再醒来 
她是否会怀疑她在我心中的地位 

如果明天永不再来 
她会知道我是多么爱她吗 
我是否在每天努力以各种方法向她表示 
她是我的唯一 
我的时间已经逝去 
她必须要面对没有我的世界 
过去我给予她的爱 
是否足够经年历月 

如果明天永不再来 

因为我已失去了生命中的所爱的人 
他们从来不知我是多么爱他们 
如今我愧疚万分 
因为我的真情只能永远埋藏心灵深处 
所以我向自己保证 
每天都说出她对于我的意义 
以免到了那时再想告诉他我的感觉 
已经没有了机会 

如果明天永不再来 
她会知道我是多么爱她吗 
我是否在每天努力以各种方法向她表示 
她是我的唯一 
我的时间已经逝去 
她必须要面对没有我的世界 
过去我给予她的爱 
是否足够经年历月 
如果明天永不再来 

因此快告诉那些你爱的人 
你的所思所想 
如果明天永不再来

给个链接希望你也同样喜欢:
http://ducosolutions.webs.com/music/garth%20brooks%20-%20if%20tomorrow%20never%20comes.mp3

这里远比纷乱的世界美好!闭上双眼体会其间的感情!





https://blog.sciencenet.cn/blog-558275-461944.html

上一篇:you have two choices!
下一篇:洗礼
收藏 IP: 222.90.76.*| 热度|

2 武京治 周向进

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (3 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-4-25 16:55

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部