物理天平分享 http://blog.sciencenet.cn/u/freefloating 天平的常态是失衡,天平的理想是平衡,我摇摆着,追求...

博文

《师恩撷英》------Thanks to my tutor

已有 2932 次阅读 2008-8-22 14:57 |个人分类:师恩撷英|系统分类:人物纪事| 感恩, 师恩

 

Thanks to my Tutor:

 

Thank you for making learning not a job but a joy, giving not an obligation but a habit.

 

Thank you for being someone I can always trust and turn to when life gets difficult.

 

Thank you for showing me that I can learn from failure, discover strength from difficulties, find love and kindness in the darkest days.

 

Thank you for giving me the courage to use my mind as well and as honestly as I can.

 

Thank you for the past, the present, and the future.

 

Thank you for the words, images, ideas you give me.

 

Thank you for the kindness, enthusiasm, encouragement you show me.

 

A life can be as thin and flat as paper, or deep as ocean and high as the sky.

 

Chunyan Wang

 

2005-6-6


郑老师:


我总是纠纠结结,但我不纠结的是对您的感激;

我总是反反复复,但我不反复的是对您的信任;

我总是自信满满。但我不自信的是面对您的犀利眼光;

我总想轻轻松松,但我不轻松的是肩负您的殷殷期望;

…………

 

就像光源,指引了方向,激发了能量,让我在激发态的时间越来越长;

就像光栅,彰显出优劣,分离出迷茫,让我逐渐清晰自己的模糊愿望;

…………

谢谢您那无数次激励,无数次校正,无数次容纳,无数次放大,无数次去噪,无数次……

 

谢谢您引导我走过了生命中珍贵的八年;

可以追求的是您的追求,难以企及的是您的高度。

您是我今生最重要的老师和导师。


谢谢您。


2010-06-06





https://blog.sciencenet.cn/blog-42659-35765.html

上一篇:《爱我所爱》------我爱羽球
下一篇:《曾经愤青》------暂时离开
收藏 IP: 218.57.175.*| 热度|

1 郭宪光

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (4 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-4-20 10:26

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部