鹰眼看世界分享 http://blog.sciencenet.cn/u/ywang69 西南交通大学王鹰灌水自留地,欢迎新老朋友光顾!

博文

胜者为王 赢家通吃

已有 5829 次阅读 2011-12-13 23:23 |个人分类:昨夜星辰|系统分类:人文社科| 命运, 胜利, 胜者为王

        ABBA的The Winner Takes It All。王牌已出尽,赢的人一直赢,输的人太委屈。
******************************************************
The Winner Takes It All

I don't wanna talk
About the things we've gone through
往事不要再提
Though it's hurting me
它刺痛着我
Now it's history
已经成为过去
I've played all my cards
我的王牌已出尽

And that's what you've done too
你也一样
Nothing more to say
无话可说

No more ace to play
再无王牌可出
   
The winner takes it all
胜者为王
The loser standing small
败者为寇
Beside the victory
That's her destiny
愿赌服输
   
I was in your arms
我曾经躺在你的臂弯
Thinking I belonged there
想象那里是我的港湾
I figured it made sense
我幻想它能够实现
  
Building me a fence
为我建造栅栏
Building me a home
为我建造一个家
  
Thinking I'd be strong there
想象我会在那里边的坚强
But I was a fool
但是我是一个笨小孩
Playing by the rules
遵守着游戏的规则
   
The gods may throw a dice
上帝也许掷了一个骰子
Their minds as cold as ice
他们的心像寒冰
And someone way down here
有人从天而降

Loses someone dear
却失去了爱人
The winner takes it all
赢家通吃

The loser has to fall
输家跌入深渊  
It's simple and it's plain
简单明了
Why should I complain.
我为什么要埋怨
   
But what can I say
但是我还能说什么呢
Rules must be obeyed
我们必须遵守游戏的规则
    
The judges will decide
判官会决定
The likes of me abide
我等遵守规则
  
Spectators of the show
旁观者

Always staying low
总归要走
The game is on again  
游戏又开始了


A lover or a friend
情人或者朋友
A big thing or a small
至关重要或者可有可无
The winner takes it all
赢家通吃
    

I don't wanna talk
If it makes you feel sad
如果让你感到伤心,那我就不说
And I understand
我明白
You've come to shake my hand
你已经和我握手言和
I apologize
If it makes you feel bad
Seeing me so tense
No self-confidence
如果我让你感觉糟糕,我会道歉,我如此紧张没有自信,
  
But you see
但你知道
The winner takes it all
赢的人拿走了一切
The winner takes it all...
赢家通吃

 

注:歌曲是ABBA阿巴合唱团的作品。ABBA是瑞典史上最著名的国宝级流行组合,成立于1973年。该合唱团于1983年解散。



https://blog.sciencenet.cn/blog-39176-518201.html

上一篇:祝贺女儿同学的老爸当上院士
下一篇:2012年国家公派研究生项目选拔通知
收藏 IP: 210.41.87.*| 热度|

6 陈安 刘立 吴飞鹏 曾新林 刘波 zzjtcm

发表评论 评论 (3 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-7-7 05:18

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部