毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗 (129)

已有 2312 次阅读 2012-5-2 09:05 |系统分类:诗词雅集| fiction

这世界谁会满足?萍萍正因不满足,才舍桥杰而去,力图攀上更高的社会地位。满足是欲望点,无它求,但人的自私基因系统总会一次次冲破足的界限,直到生理衰老的限,死亡。

 

所以世人多是婪的,生命可是短的,人生常是虚空的。

 

    我就像往日桥杰和她热恋那样,温柔地问道:“萍!你满足吗?”

 

不知是因为我的语调,还是因为我的问题,她忽地沉默下来。

 

我说:“假设我不是教授身份,你会坐在这里与我谈话吗?”

 

萍萍那锐利的目光迎向我,说:“为何要问这类使人不愉快的问题?”

 

我冷冷地和她对视。

 

我忽地觉得一向高贵的她其实可悲,要为那多横向的比,自尊,虚而活着,其也是很累的。

 

我忍不住轻轻猜度她一下,感到她心中充满不安和惊异的情绪。我的怀若谷大大超出她的理念里面充满寓意的空间使感到十分不了解我沉默的尴尬再度环绕着我们

 

萍萍叹了一口气。说:我知道你仍恨我,但我并没有忘记你,否则此刻我就不会坐在你身旁。

 

    作为曼洛我忍不住地笑了起来,说:对不起,我并不能接受这种说法,没有人比我更胜任我的成功工作,我再不是七年前你离开我时的无名之辈,而是有资格问鼎联合国科学院院士宝座的教授。我不但是心灵感应学的开山大师,还是心理学的权威。萍萍小姐,这是你做梦都想不到的变化吧? 

This world who will meet? Ping Ping because not satisfied, to abandon Chau Jie and go, try to climb up to a higher social status. Meet is the desire to run to reach the end, do it for you, but the selfish gene system will meet again and again through the line, until the ultimate physiological aging, death.

 

 

So people are greedy, existence is short, life is always meaningless.

 

 

I like old Chau Jie her love, ask softly:" Ping! Are you satisfied?"

 

 

Do not know is because of my tone, or because my question, she suddenly becomes silent.

 

 

I say: "If I am not professor identity, can you sit here and talk to me?"

 

 

Ping Ping sharp eyes to me, says: "Oh why ask such unpleasant problem?"

 

 

 

We coldly look at each other.

 

 

 

I suddenly feel that always noble her is also very sad, she will be so much the transverse comparison, self-esteem, vanity and live, but also very tired.

 

 

 

I couldn't help gently feel her, I feel her heart full of restlessness and amazing mood. My modest greatly exceeded her concepts, and the moral of the space of my soul makes her to feel very hard to understand me, then the silence awkward again around us.

 

 

 

Ping Ping sighs to say: "I know you hate me, but I won't forget you, otherwise I wouldn't be sitting beside you."

 

 

 

As Luoman Lorrain, I could not help but laugh, say:" sorry, I can not accept this claim, no one more suited to my success than I am, I'm not seven years ago when you left me, unknown, but are eligible to win the United Nations Academy of Sciences and professor. I don't but telepathic learn master of the mountains, or psychological authority. The young lady, this is you never dreamed of change?"



https://blog.sciencenet.cn/blog-376898-565939.html

上一篇:来自心怿的诗 (128)
下一篇:来自心怿的诗 (130)
收藏 IP: 58.55.124.*| 热度|

1 王震洪

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-3-28 23:29

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部