毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗 (77)

已有 2353 次阅读 2011-2-25 22:49 |系统分类:诗词雅集| style, color

    我打开手动系统操作光子飞行器,此时此刻,光亮的圆面明显地具有吸引作用,我甚至可以听到飞行器反冲光脉冲最后的喘息声,随后,感到一下极其轻微的震动,光子飞行器就牢固地停泊在圆面上。

 

    突然,妖星像立即响应似的以一个惊人的90度旋转飞行动作掠过地球,向太阳飞去。

 

    这实在是使我十分震惊,向四周发放脑电波:你知道我来了吗?

 

    妖星仍然沉默着。

 

    既来之,则安之。经过我的计算,三十三天后,我们将同太阳相遇,到时,妖星将要淹没到那无边无际的烈焰之中,我能不能借助光子飞行器逃离,是一个很大的未知数。

 

    但是,人类的地球已避免了被妖星击中的命运,这不正是我所需求的,如此而已,岂有他哉?

 

    另外在光子飞行器逃离妖星之前,我还可有一个月的时间来进行探测活动,想到这一点我就很激动。

 

    作为一个战士,我相信我具有科学研究者品质,因为一想到这种探测,我就出现不可扼制激情,恨不得马上跃跃欲试,我不愿失去这样一个千载难逢的好机会,也许我的前世就是一个科学家?

 
   当然,这次飞行结果很可能会是自杀性的。我对此不抱任何幻想,但是生命的意义又是什么呢?

 

    妖星再次表现出其寂寞深奥的一面,现在在任何频率上都收不到信号,也觉察不出任何光谱的变动,舱外是广漠无垠闪着金色微光的大地,天空是无穷无尽的星海在熠熠闪光,然后五彩斑斓的灿烂红日很快在地平线上喷薄而出,没有任何放电起雷的现象,安静得使人诚惶诚恐。

 

 
   经过心灵感应波向四周投射后,我没有发现危险,就开始了第一次舱外活动。当然,为了保险起见,我运起了胎息法,进入了停息状态,不需要直接向外界呼吸。
 

I open the manual system to operate the photonic aircraft, at this moment, obviously bright round face with attraction, I can even hear the final aircraft recoil pulse breath, and then feel what a very slight vibration, photonic vehicle to securely park in the circular surface.

 

Suddenly, MS likes as an immediate response to a startling 90-degree rotation flying passing the Earth, towards the sun.

 


This is so that I am shocked, release to the surrounding brain wave: "You know I come?"

 

MS remains silent.

 

As coming, then relax. By my calculation, after thirty three days, we will meet with the sun, then, MS will go there to drown into endless flames; whether I can escape from MS by means of the photonic vehicle is a big unknown.

 


However, the human being Earth has avoided the fate of hit by MS, this is exactly what I need, that is all, and there is other to expect?

 

Also before the photonic vehicle escape from MS, I can have one month to carry out exploration activities, think of this I am very excited.

 

As a soldier, I believe I have a quality as a scientific researcher, because the thought of such a probe, I cannot curb the enthusiasm there, wait, eager, and I do not want to miss such a golden opportunity, perhaps my previous life was a scientist?

 


Of course, the flight outcome would likely be suicidal. I am under no illusion, but what is the meaning of life?

  

MS profound loneliness once again is shown, and now any frequency signal cannot be received, but also not aware of any changes in the spectrum, outside cabin is the expansive land of boundless shining golden twilight, the sky is endless sea of stars in shining, bright and colorful red gushing out soon on the horizon, there is no discharge from the phenomenon of thunder, silence enable one to feel fear and trepidation.

 


After a psychic wave to the surrounding cast, I find no risk, and then start the first extra-vehicular activities. Of course, for safe, I use the fetal breathing method, entering no breathing state, and not directly breathe to the outside world.




https://blog.sciencenet.cn/blog-376898-416538.html

上一篇:来自心怿的诗 (76)
下一篇:来自心怿的诗 (78)
收藏 IP: 99.243.232.*| 热度|

1 吉宗祥

发表评论 评论 (0 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-4-19 11:03

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部