毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗 (2-93)

已有 1126 次阅读 2018-5-16 20:09 |个人分类:fiction|系统分类:海外观察| sci, sci, sci

 “你现在想美好的事情,放松,松。”


  萍萍进入了自发功态,时而像大雁一样抖动双臂,时而像太极一样挥洒自如。远处树尖上站着林林似乎看护着我们,见到这种情景露出非常不可思议的神态,我微笑着,挥挥手要她离开。


  第三天,萍的腿更好些,中午我陪着萍在湖边缓慢的散步,“今天怎么样,腿又好些了吧?”我轻松的问道。



 “桥,我只是担心,我生命的一个章节似乎已经结束,也许整本生命之书都已临近尾声。我不再是一个好人,而是一个癌症患者,需要与癌共存;我发现自己就像一个茫然困惑、不知所措、需要度化的弱者。唉,癌症病不是要改变人生,而是要将你的人生打得粉碎,感觉仿佛死神即将降临,就像一颗强烈的燃烧弹的光芒突然刺进了眼睛,炸毁了我一心一意前进的道路。”



 听到这话,我首先是担心,其次是欣慰,毕竟这是萍萍心里话,她向我敞开了心扉。


 

 我突然意识到,这是对我设置的一种特殊战斗,同病魔战斗,这不是靠的力量而是靠着心灵。


 首先要在心灵上打败恐惧,怨恨,等负面情绪。用喜乐来占据自己的心灵,在人性上实现一场革命。


"Now you are thinking good things, relax, relax."


Ping Ping entered the spontaneous power state, sometimes shaking her arms like a geese, and sometimes swaying like Tai Chi.

 


On the third day, Ping’s leg was better. At noon I accompanied Ping to take a slow walk on the lake. “How are you today and are your legs better?” I asked easily.


“Chau, I just worry that a chapter of my life seems to be over. Maybe the entire book of life is drawing to a close. I am no longer a good person, but a cancer patient who needs to coexist with cancer; I find myself like a puzzled, overwhelmed, needy, and weak person. Hey, cancer is not about changing life, but about to crush your life. It feels as if death is about to come, like a strong incendiary light. Suddenly it pierced my eyes and blew up my path to wholeheartedness."


When I heard this, I was worried first. Secondly, I was pleased. After all, it was words from Ping Ping's heart. She opened her heart to me.


I suddenly realized that this was a special battle for me to set up and fight the disease. It was not relying on power but on the soul.


First of all, we must defeat fear, resentment, and other negative emotions in our hearts. Use joy to occupy our own soul and achieve a revolution in our human nature.


 



https://blog.sciencenet.cn/blog-376898-1114324.html

上一篇:来自心怿的诗 (2-92)
下一篇:来自心怿的诗 (2-94)
收藏 IP: 99.249.70.*| 热度|

0

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-6-4 21:34

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部