Dr Xuefeng Pan's Web Log分享 http://blog.sciencenet.cn/u/duke01361 分子遗传学、分子病理学、分子药理学等研究者、教师、诗人、译者、管理者

博文

我会如何爱你? 伊丽莎白•巴瑞特•布朗宁

已有 2652 次阅读 2015-5-27 23:35 |个人分类:潘学峰诗选|系统分类:诗词雅集| 我会如何爱你?, 布朗宁

我会如何爱你?

 

伊丽莎白•巴瑞特•布朗宁

 

我能多么地爱你?让我数一数方法。

我爱你致深、致广和致高

即使超出了视野,我会用灵魂去触及,

直至存在的和极致优雅的两端。

我爱你致每一天最安静的需要,

如日光,如烛火。

我会自由地爱你,就像人们争取属于他们的权利;

我会纯粹地爱你,就像他们羞于被赞颂。

我爱你,投入我昔日忧伤和我童年的信仰积聚的热情。

我爱你用我曾失去的爱,和我曾经失去的虔诚

- 我爱你,用我生命中所有的呼吸、微笑和泪水!

- 而且,如果上帝愿意,

我会在死后更好地爱你。

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

How do I Lve thee

 

Elizabeth Barrett Browning

 

How do I love thee? Let me count the ways.

I love thee to the depth and breadth and height

My soul can reach, when feeling out of sight

For the ends of Being and ideal Grace.

I love thee to the level of everyday’s

Most quiet need, by sun and candle-light.

I love thee freely, as men strive for Right;

I love thee purely, as they turn from Praise.

I love thee with a passion put to use

In my old griefs, and with my childhood’sfaith.

I love thee with a love I seemed to lose

With my lost saints, — I love thee with the breath,

Smiles, tears, of all my life! — and, if God choose,

I shall but love thee better after death.


修改于2015年5月27日 北京 魏公村




https://blog.sciencenet.cn/blog-218980-893606.html

上一篇:还是要法庭上讨回公道!大丈夫一言既出驷马难追!
下一篇:我极其看重一个人的人品!
收藏 IP: 114.247.56.*| 热度|

0

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-6-26 08:16

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部