Dr Xuefeng Pan's Web Log分享 http://blog.sciencenet.cn/u/duke01361 分子遗传学、分子病理学、分子药理学等研究者、教师、诗人、译者、管理者

博文

I can speak chinese, I can speak english

已有 3380 次阅读 2013-10-5 10:12 |个人分类:Life a Bit|系统分类:诗词雅集| Chinese, English

I can speak chinese, I can speak english

 

by Dr Xuefeng Pan


I can speak chinese, I can speak english
when I speak Chinese, but no one hears
I turn to speak english, I am found strange
why could a chinese-looking guy speak such a language?


I can speak Chinese, and I can speak English
I cannot  hear myself with either languages
I stop speaking chinese and I stop speaking english
Do I indeed have to shut up and keep to listen?

 

I am made dumb by any a feasible reason?
Isn't it  obvious because of your civilian?!

 

中文翻译

 

我可以讲中文我可以讲英语


我可以讲中文我可以讲英语
当我说中国话,没有人愿意听
我转尔讲英语,我被认为很奇怪
为什么一个长着中国模样家伙说出这样的语言


我可以中文我可以讲英语
我无法看到自己两种语言

这种情况让我无法讲话
我只好闭嘴,保持

是什么原因把我变成了哑巴
这难道不是显而易见

因为你是一个平民

 

(潘学峰原创)



https://blog.sciencenet.cn/blog-218980-730166.html

上一篇:潘学峰诗歌:If everything goes rational, love will be due
下一篇:To a woman I loved
收藏 IP: 110.146.174.*| 热度|

0

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-9-27 19:27

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部