westman的个人博客分享 http://blog.sciencenet.cn/u/westman

博文

好好学习,天天向上

已有 4147 次阅读 2011-4-30 00:50 |个人分类:生活点滴|系统分类:人文社科| 英语, 自我介绍, 博士入学, 好好学习, 天天向上

“好好学习,天天向上”,今天参加完了博士入学考试的面试,会后,一位担任考官的老师见面的第一句话就是这句。当然,他不忘再加一句“祝贺你”。朴实中蕴含着希望和鼓励。

英语的自我介绍是这样说的:Good afternoon professors.I'm glad to be here for this interview.First let me introduce myself.I come from Gansu province.I graduated from the college of humanities of XiDian university in July 2002.My major is Marketing.After I graduated from university,I have been working in Beijing institute of management of Chinese Academy of Sciences and Graduate university of Chinese Academy of Sciences.In 2010,I received my master's degree on management science and engineering through in-service training in Graduate university of Chinese Academy of Sciences.My topic is"The impacts of Beijing Olympic games on the attitude and behavior of young students."I have published more than ten papers and fifty news reviews about public policy and higher education reform.This is my introduction.Thank you very much.

这么简单的一段文字,由于语速快,发音不够准(尽管在正式面试前,在外语系的图书资料室,两位年轻的专业外语老师逐一纠正了发音,而且,我背诵多遍),使部分老师似乎没有听懂。随后问我大学在哪儿上的,发表的论文都是哪些刊物等等。

随后的问答,在轻松的氛围中度过,不过问题都是绵里藏针,诸如你所报考的导师的文章著作是否读过,以后打算做哪方面的题目,怎么协调工作和学习的关系,等等。

有意思的是,一位老师说到我的博客(不知是否就是科学网博客?)不错,另一位老师马上说写论文和写博客是不一样。我连声表示同意。如果说我在科学网的博客不错,真是有点对不起这个火热的平台,也十分感谢这位老师的赞赏,我将近半年都没更新一篇文章了。

这关总算过了。接下来还有很多的关,但愿我能想面试时说的一样,不动摇、不懈怠、不折腾,早日拿到学位。

 



https://blog.sciencenet.cn/blog-1027-438822.html

上一篇:城市,何以让生活更美好?——世博会观察之二
下一篇:隶书
收藏 IP: 222.129.38.*| 热度|

0

发表评论 评论 (3 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-5-12 00:59

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部