BJTUcivil的个人博客分享 http://blog.sciencenet.cn/u/BJTUcivil

博文

中秋夜之光

已有 2174 次阅读 2017-10-6 22:11 |系统分类:诗词雅集

Light of Mid-Autumn Night

中秋夜的光亮

                             

Wang Yuanfeng

王元丰

October 4, 2017

2017年10月4日

                                 

Only

At this special night

I must remember

The tender and shining light

The Moon

On my right

The river

Flows to south from my left side

Telling the stories

Of ancient and modern time

                             

Thou

Raising on the clean sky

Echoing

Many poems in my heart

You

Decorated the beaches and bridges with fire

Attract me

Taking photos by my eyes

Breeze is coming

My walking likes a butterfly

                             

At the mid-autumn night

I meet the beautiful moonlight

At the mid-autumn night

I see the colourful site

Keeps going

With a happy smile

                                     

只有

在这个特别的夜晚

我必须记住

这温柔和绚丽的光线

月亮

在我的右边

小河

从我的左侧一路向南

你们在讲述着

古老和现代时光的变迁

                       

升起在纯净的天边

在我的心中

回响出许多古老的诗篇

把河岸与桥梁装扮出绚丽的容颜

让我

在眼中拍摄无数的照片

夜风吹来

我的目光忽近忽远

                         

在这个中秋的夜晚

我与美丽的月光相见

在这个中秋的夜晚

我注目小城多彩的河岸

向前走吧

脸上写满灿烂





https://blog.sciencenet.cn/blog-616140-1079399.html

上一篇:浙江大学的新成果认定很有意义
下一篇:阿里巴巴该不该大力度搞基础研究?
收藏 IP: 219.147.95.*| 热度|

1 李颖业

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-4-18 15:56

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部