毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗 (2-254)

已有 2650 次阅读 2019-11-6 11:26 |个人分类:fiction|系统分类:海外观察| sci, sci

这是没有办法的事,洞口还是太宽大了,而我躺着的神秘的平面塔顶,还是离洞口太近了以至从空中往下看,肯定可以清楚地看到我的身躯,就像我能清楚地看到天上霸道的飞禽一样。

 

来得好,我的太极转化心法正需要借用能量来医疗我的伤势呢,此时不借更待何时?

 

我头急偏闪过带风的恶爪,双手趁势抓住一爪的上腿,太极转换功法全力发动。

 

 

一股热气猛烈地朝我手心灌来,全身像电触一样,这时只见大乌鸦猛地一颤抖,身势往右一斜失去平衡。

 

   我赶紧趁势身体往它后面移动,果然我的预料是对的,大乌鸦的鹰钩嘴在其失去平衡的过程中还能凶猛地朝我啄来,并且伴随着翅膀拼命地扑打。

 

 

   但是这个霸道的嘴啄,和翅膀地扑打却互相阻碍着,再加上大乌鸦大腿在我头前面晃动,都给我拖着的半截残废身子造成了躲闪的机会。

 

充盈的乌鸦生气往我的两手劳宫穴猛烈的灌溉,全身电麻,蓝光环绕。受伤的后腰如有涌泉跳动。

 

大乌鸦疯狂地在地上打滚,我也随之翻动,直到其力道越来越弱,随后乌鸦塌缩成一张毛皮。

 

 我还没有歇一口气来享受胜利的感觉,又有两只大乌鸦攻到,乌黑和深红的爪子争先恐后,霸气地抓来,犹如纠缠的恶魔。

There is no way. The cave is still too wide, and the mysterious tower flat top I lie on is too close to the cave to see my body clearly from the air, just like I can see the overbearing birds in the sky.

 

Come well, my Taiji transformation soul method is experiencing the need to borrow energy to heal my injuries. At this time, don’t I wait for it?

 

My head flashed over the windy claws, and both hands grabbed the upper leg of a claw, and the Taiji conversion method was fully launched.

 

A stream of heat poured into my hand, and my whole body was like an electric touch. At this time, I saw the big crow tremble violently, and the body leaned to the right and lost its balance.

 

I quickly took advantage of the situation to move behind it. As expected, I was right. The beak of the crow's eagle could still peck fiercely at me in the process of losing its balance, and beat desperately with its wings.

 

But the aggressive pecking of the mouth and the beating of the wings hinder each other, besides, the big crow's thigh is shaking in front of my head, which create a chance to dodge for the half disabled body I am dragging.

 

The filled with active qi of crow irrigated my Laogong of two hands violently. My body were electrified and surrounded by blue light. The injured back waist beats like a spring.

 

The crow was rolling wildly on the ground, and I flipped with it until its strength became weaker and weaker, and then the crow collapsed into a piece of fur.

 

I haven't had a rest to enjoy the feeling of victory, and two big crows attack. The black and the crimson claws are scrambling for each other, and they are like entangled demons.





https://blog.sciencenet.cn/blog-376898-1205051.html

上一篇:来自心怿的诗 (2-253)
下一篇:来自心怿的诗 (2-255)
收藏 IP: 99.254.75.*| 热度|

0

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-3-29 08:27

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部