籍工场分享 http://blog.sciencenet.cn/u/jlpemail

博文

纪录片《张纯如--南京大屠杀》主题曲歌词(转载)

已有 6544 次阅读 2007-11-30 06:39 |个人分类:散文广场

http://video.sina.com.cn/ent/m/c/2007-11-23/13395017.shtml

可以试听:纪录片《张纯如--南京大屠杀》主题曲.

歌曲名称:《A Song for Iris》
  ——电影《张纯如——南京大屠杀》主题曲(英文版)
   曲长:4分18秒
  作词:郑启蕙(Oliva Cheng)
  作曲:Guy Zerafa
     Dave Klotz
     岑宁儿(Yoyo Sham)
     Joey ou
  演唱:岑宁儿(Yoyo Sham)

  Just a little child
  They took it all away
  Your blood, your life
  Your trust, your faith
  You died, reborn in pain

  Red as the river;
  Looming large, the gate.
  Darkness in your heart, drowning in hate.
  I'll dedicate my life to get your stories told

  I'll give voice to the voiceless
  (Silenced for too long)
  Crying out for justice
  (Silenced for too long)

  Trust me with your pain
  I'll take it as my own
  I'll fight to get the truth told
  My weapon is my word

  One more time, remember.
  The horror, the pain
  They raped you of your pride
  Robbed you of your dignity

  Speak of how they stole your peace
  Screaming to cease

  I'll give voice to the voiceless
  (Silenced for too long)
  Crying out for justice
  (Silenced for too long)

  Trust me with your pain
  I'll take it as my own
  I'll fight to get the truth told
  My weapon is my word

  It's done. The page’s filled
  With blood and tears
  Not in vain
  The world will finally hear

  I gave voice to the voiceless
  Now I'm silencing my own
  What I’ve left behind, remember
  In you, my spirit lives on
  Find my light
  Pass it on

  Find my light
  Pass it on

  中文版


  一个孩子
  他们带走了你的全部
  你的家人,你的生命
  你的热望,你的信念
  你在痛苦中重生
  眼前血已流成河,一片迷茫
  你的内心漆黑一片,充满了对他们的愤恨
  我发誓用我的生命将你的遭遇去昭示
  我的声音将突破寂静,我们沉默了太久
  为真理呼喊吧,我们沉默了太久
  将你的痛苦交付给我
   我会将它们当成自己的痛苦
  我将为昭示真相而战斗
  我的笔就是我的武器。

  再一次,让世界记起
  那场恐怖与痛苦
  他们是如何强奸了你的自尊
  如何掠走你的尊严
  如何毁灭了你的和平
  呐喊悲剧不再重演

  我的声音将突破寂静,我们沉默了太久
  为真理呼喊吧,我们沉默了太久
  将你的痛苦交付给我
  我会将它们当成自己的痛苦
  我将为昭示真相而战斗
  我的笔就是我的武器

  纸已被泪和血洒满
  并非徒劳
  世界终将听到

  我的声音已经突破寂静
  现在我要重回属于我的宁静
  我走之后,记住……我的灵魂将永与你为伴
  寻找到我的那束光,传递下去
  找到我的那束光
  传递下去……



https://blog.sciencenet.cn/blog-255-11830.html

上一篇:科学精神与哲学上的多元主义
下一篇:龙门咏
收藏 IP: .*| 热度|

0

发表评论 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-5-7 15:28

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部